Satan bliver frataget al magt.

Når de har fuldført deres vidnesbyrd, skal dyret, der stiger op af afgrunden, føre krig mod dem og sejre over dem og dræbe dem. Åb 11, 7                        

Det du mere en noget andet skal lægge mærke til, her i dette vers er, at det er Gud, der bestemmer hvornår de to vidner må dræbes! Uden Guds tilladelse er der ingen hverken jordisk eller Satanisk magt der kan krumme blot et eneste hård på de to vidners hoved. MEN når de to vidner har aflagt HELE deres vidnesbyrd, giver Gud tilladelsen til at de må dræbes. To andre steder i Biblen har vi en lignende situation.

Job 2,1-6 En dag kom gudssønnerne og trådte frem for Herren; blandt dem kom også Satan og trådte frem for Herren. Herren spurgte Satan: "Hvor kommer du fra?" Satan svarede: "Jeg har gennemvandret jorden på kryds og tværs." Herren spurgte ham: "Lagde du mærke til min tjener Job? Hans lige findes ikke på hele jorden; han er en retsindig og retskaffen og gudfrygtig mand, der holder sig fra det, der er ondt. Han holder stadig fast ved sin retsindighed; uden grund fik du mig overtalt til at ødelægge ham." Satan svarede: "Hud for hud! En mand vil give alt, hvad han ejer, for sit liv. Men ræk din hånd ud og rør ved hans kød og knogler. Så skal han nok forbande dig op i dit åbne ansigt!" Da sagde Herren til Satan: "Nu får du magten over ham; men skån hans liv!"

Mange vil forsøge at dræbe de to vidner men det vil ikke lykkes før de har afsluttet deres gerning. Åb 11,5-7 Jordens ledende mænd vil samle sig til rådslagning. Mens Satan og hans engle er travlt beskæftiget omkring dem. Og en lov med bestemmelser om at dersom de hellige, Guds folk, ikke vil opgive deres ejendommelige tro, give slip på sabbatten og holde den første dag i ugen, så vil det efter et bestemt tidspunkt, stå de ugudelige frit for at slå dem ihjel.

Hvem var det at Satan fik lov til at prøve, ved at tage alt fra ham og give ham ondeartede bylder?

Moses

Abraham

Job *****

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Den dag da disse to vidner bliver dræbt, vil jordens befolkning glæde sig og juble over at det nu endelig efter utallige forsøg er lykkedes at dræbe disse to ulykkesprofeter og alle tror nu at plagerne vil ophøre og der atter vil blive gode forhold på jorden. Men glæden varer kun nogle få dage så vendes deres glæde til frygt og rædsel. De to vidner bliver kaldt til live og opstår. Åb 11,7-13 Den opstandelse der her er tale om, er IKKE den opstandelse hvor ALLE de frelste fra alle tidsaldre opstår, men en speciel opstandelse, Dan 12,2 ganske kort tid FØR Jesu fantastiske, synlige komme i himlens skyer. Matt 24,30 + Mark 13,26 + Luk 21,27 + Åb 1,7 Hvad sker der med de to vidner når de har afsluttet deres arbejde?

Når de har fuldført deres vidnesbyrd, skal dyret, der stiger op af afgrunden, føre krig mod dem og sejre over dem og dræbe dem. Åb 11,7

Kan Bibelen overvindes?

Nej. At sætte Guds ord ud af kraft, og at få folk til at tro på at Satan kan overvinde dem, er et af de største bedrag vi kan blive udsat for. Hvis det virkelig var tilfældet, at Satan kunne overvinde Guds ord Kristus Joh 1,1-3 så smuldrede hele grundlaget for den kristne tro, troen på Gud. Jesus sagde: Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldrig forgå. Matt 24,35

Når man, som nogle historiske fortolkere begynder at sætte navn på, hvilke religiøse og politiske magter dyrene i Aab. kap. 13 er, så er det at jeg ikke ønsker at være med mere. Angående dyret i Åb 13 siger Guds ord Åb 13,9... Har nogen øre, skal han høre! Åb 13,18... Her kræves der visdom! Den, der har forstand, må regne på dyrets tal, for det er et mennesketal. Dets tal er 666. Her er efter min bedste overbevisning IKKE tale om verdslig eller historisk visdom, men om den sande visdom, som KUN kan findes i Guds ord, under Helligåndens ledelse.

Når man, som nogle historiske fortolkere påstår, at Det gamle og Det ny testamente, Guds ord, Bibelen kan besejres, overvindes og dræbes. Åb 11,7... Når de har fuldført deres vidnesbyrd, skal dyret, der stiger op af afgrunden, føre krig mod dem og sejre over dem og dræbe dem. Nogle forklarer, at det kun er billedligt og symbolsk, at de dræbes. Bibelens ord er også her helt klar og utvetydig. Joh 1,1... I begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. 1 Pet 1,24-25... for alle mennesker er som græs, al deres herlighed som markens blomster. Græsset tørrer ind, blomsterne falder, men Herrens ord forbliver til evig tid. Det er dette ord, som er forkyndt for jer.  

Hvor i Biblen kan vi læse om dyrets mærke?

Joels bog

Lukas

Åbenbaringens bog *****